Którą częścią mózgu skutecznie kręcisz … ?

To co mamy pomiędzy uszami jest naprawdę niezwykłą maszyną. Używamy jej świadomie lub nie 24h/ dobę przez cały rok bez wytchnienia. Odpłaca się rozwojem, gdy intensywnie z niej korzystamy, pozbywamy się jej cennych zasobów m.in. pijąc za dużo alkoholu i przełączając ją na „niezdrowy program ekologiczny” lub na zupełny stand-by gdy przechodzimy na emeryturę😐 .

Nie popełniaj tego błędu i ucz się całe życie. Niech Twój mózg do późnej starości tworzy nowe połączenia pomiędzy neuronami i nie katuj jego możliwości i wytrzymałości, ładując 8 lub więcej godzin obrazami telenowel, plotkami itp. śmieciem.

Kilka lat temu usłyszałem o możliwościach mózgu, które można wykorzystać kiedy obie jego półkule są zsynchronizowane (więcej o tym dowiesz się z tematu tutaj). 
Od tego czasu słucham nagrań hemi-sync, miałem okazję poznać kilka ćwiczeń które powodują wejście w stan up-time i koncentrowaniu się na bodźcach zewnętrznych.

Moim planem na wakcje była nauka żonglerki 3 piłeczkami. Niestety nie miałem okazji kupić sobie piłeczek, ale jak tylko we wrześniu to zrobiłem wystarczyło 2-3 treningi po 10-15 min, aby to opanować.
Żonglerka doskonale wpływa na synchronizację półkul mózgu – mój kolega uczył się jej podczas kursu szybkiego czytania i zapamiętywania – jako ćwiczenie wspomagające.

Nie będę się rozwodził jakie zadania wykonują poszczególne półkule – jest mnóstwo informacji w internecie na ten temat.
A swoją drogą, jeden ze znajomych wysłał link do pliku (gif), który zawierał obraz obracającej się tancerki.
Nie pytaj mnie jak to działa, ale to działa.
W zależności od tego, która półkula mózgu jest aktywna tancerka kręci się w jedną stronę lub w drugą.

Gdy pierwszy raz spojrzałem na ten obraz, kręciła się tylko w jedną stronę.
Za „Chiny ludowe” nie potrafiłem jej zachęcić, aby obracała się w drugą🙂 .
Pomyślałem, że to lipa, ale pytam kolegi z którym pracuję – w którą stronę się kręci – z jego słów wynika, że w przeciwną jak ja to widzę.
Wzrokiem jej nie „przekręcisz”, pomyślałem, i użyłem do tego mózgu – tancerka zaczęła obracać się w drugą stronę. Sukces ! 
Wkrótce doszedłem do takiej wprawy, że jak na nią patrzę to robi pół obrotu w jedną stronę i pół obrotu w drugą. Jest to kwestia przełączania półkul mózgowych.

Chcesz sprawdzić którą częścią mózgu skutecznie kręcisz. Tu masz do ściągnięcia ten plik (moc.gif).
Jeśli nie wiesz jak się poruszać po 4shared.com przeczytaj krótką instrukcję tutaj

2 odpowiedzi na „Którą częścią mózgu skutecznie kręcisz … ?

  1. asd pisze:

    To jakaś bzdura, tancerka kręci się w prawo i tylko w prawo. Ma prawą rękę wysuniętą w bok i kręci się w jej kierunku…. Jakim cudem ktoś może widzieć że kręci się w lewo ? ? ?

    • Piotr Zabijak pisze:

      Ha…, taka sama była moja reakcja. Ale obok stał kolega i widział obrót w stronę przeciwną🙂
      Tak mnie to poirytowało, że zacząłem koncentrować się na umyśle – a właściwie na zadaniach,
      za które odpowiada jedna półkula lub druga.
      I wtedy to przestało być bzdurą tylko faktem.
      Nie poddawaj się i zakręć ją tak jak pracuje Twój umysł.
      Jak już wspomniałem, doszedłem do takiej wprawy, że widzę pół obrotu w jedną stronę i pół obrotu w drugą.
      To kwestia praktyki.

Skomentuj

