Produktywne godziny

Pierwszą rzeczą, którą wprowadziłem po sobotnim seminarium z Wanadą było ustalenie porannego rytułału i kontrola czasu produktywnych godzin.
Na razie opieram się, na proporcjach 50/10 minut, dopóki nie zaobserwuje swojego własnego rytmu lub nie potwierdzę, że 50/10 jest dla mnie optymalny.

Ponieważ nie mam fizycznego minutnika, a pracuję przy komputerze znalazłem prosty, darmowy program do odliczania czasu i uruchomiłem go na komputerze.

Ten program to Camo Soda Break i możesz go sobie pobrać z moich zasobów na
http://dzialajskutecznie.4shared.com/.
Jest on w pliku CSB.zip
Jeśli masz kłopot z pobraniem tego programu, wejdź na stronę
https://dzialajskutecznie.wordpress.com/zasoby/ i przeczytaj w jaki sposób to zrobić ze stron 4shared.com

Jeśli jest już zainstalowany na Twoim komputerze napiszę jak go optymalnie skonfigurować (jeśli nie radzisz sobie z angielskim).
Po uruchomieniu programu wpisujesz w pole ile minut ma odliczać.
Poniżej proponuję wybrać opcję Window Popup (ostatnią), a później z górnego menu wybrać Options > Message> i w tym oknie wpisać komunikat jaki pojawi się po odliczonym czasie.

Ja w trzech linijkach wpisałem:
Minęło 50 minut pracy
Pora na 10 min przerwy.
Pamiętaj o Twojej efektywności.
(zatwierdzasz przyciskiem OK)

Uruchamiasz odliczanie przyciskiem Begin.
Poniżej widzisz jak odliczany czas mija. Aby Cię to okno nie rozpraszało, możesz je zminimalizować do paska za pomoca myszki lub wybierając z górnego menu File > Hide

Gdy rozpocznie się odliczanie aktywny jest przycisk zmiany czasu odliczania Change.
Gdy go wciśniesz możesz wprowadzić nowy czas do odliczenia.
Gdy nic nie zmienisz i znów wciśniesz Begin odliczanie zaczyna się od początku ! 

Skomentuj

