Dobre nastawienie to podstawa :)

Kiedy wróciłem po weekendzie do domu – czekała mnie niewesoła wiadomość. Windows na moim komputerze został przeinstalowany, przez co straciłem pewne dane, które zapisane były w moim profilu. Ciążyło mi strasznie brak odpowiedzialności osoby, która nie pytając mnie o konsekwencje takiego działania zrobiła to bez mojej wiedzy i zgody.

Jak funkcjonować efektywnie mając emocjonalnego doła w świadomości ?
To jak jazda samochodem z zaciągniętym hamulcem ręcznym – nic fajnego.

Być może nie raz byłeś lub byłaś w podobnej sytuacji i chodzi mi bardziej o Twoje samopoczucie i emocje, niż o kontekst związany z komputerem.
Aby zmienić swoje nastawienie dobrze jest spojrzeć na tą sytuację z różnych punktów widzenia. Zobacz i sprawdź na sobie jak to zrobić efektywnie. 

Czy pamiętasz jakąś przykrą sytuację, która przydarzyła Ci się powiedzmy od 1 do 10 lutego 2006 roku ? A może w tym samych czasie w roku 2005, 2004 lub 2003 ?
Pewnie nie pamiętasz, ale nie możesz wykluczyć, że zdarzyło się w przeciągu tych 10 dni coś co wywołać mogło negatywne uczucia. Pewnie się wtedy mogłeś lub mogłaś przejąć tym, stresować i mieć doła.

Czy po tym czasie ma to jakieś znaczenie ? Czy rzeczywiście dokładnie pamiętasz co się stało i jaki to maiło wpływ na Ciebie ?
W większości przypadków NIE.
Więc zwróć uwagę, że patrząc na wiele takich przypadków z przeszłości dochodzimy do wniosku że 98 % zdarzeń negatywnych obenie nie ma żadnego znaczenia – nie pamiętamy ich.
Czyli same okoliczności są obojętne, a wszystko zależy od tego jak na te okoliczności reagujemy – a tą reakcję jesteśmy w stanie kontorolować, a co więcej jak to wynika z powyższego przykładu, lub zupełnie pomijać ponieważ nie służy nam stres i negatywne emocje.

Jeśli więc doświadczasz sytuacji, w której jakieś wydarzenia negatywnie odbierasz zapytaj siebie
Jakie to będzie miało znaczenie za 2, 3 lata albo za 10 lat ? 
>PEWNIE ŻADNEGO<

Więc po co się tym przejmować ?! A z drugiej strony, po co czekać taki kawał czasu, żeby to potwierdzić – już teraz poczuj się tak, jakby te 10 lat minęło – jesteś osobą doświadczoną, kontrolującą swoje życie i wiedzie Ci się bardzo dobrze – wejdź w obraz tej osoby i poczuj się nią – jak patrzysz na świat w zupełnie innej, lepszej postawie. Wróć z tym spojrzeniem i perspektywą do TERAZ, i pamiętaj, że TERAZ lepiej działa się z dobrym nastawieniem.

Tak ja zrobiłem i Ty też tak zrób, gdy zajdzie taka potrzeba. Poczułem się zupełnie inaczej – wolny od głupich myśli, skoncentrowany na tym co jest pozytywne wokół mnie. Pamietaj, że to Ty wybierasz na czym się koncentrujesz – ja zobaczyłem przynajmniej 3 ładne dziewczyny w tramwaju ;).

Warto żyć i działać dla rzeczy pięknych.
Teraz masz narzędzie, aby działać bez hamulca ręcznego, bo dobre nastawienie to podstawa. 

Dodaj komentarz